AZ ELHAGYATOTT HELY.
„35Hajnaltájban,
amikor még sötét volt, Jézus elindult, és kiment egy elhagyatott helyre
imádkozni. 36Simon és
társai utánamentek, hogy megkeressék. 37Amikor megtalálták, ezt mondták neki: „Mindenki téged
keres.” 38De ő így
válaszolt: „Menjünk máshová, a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem az
evangéliumot, hiszen azért jöttem.” 39S bejárta egész Galileát, tanított a zsinagógákban, és
ördögöket űzött ki.”
„Külsejét tekintve olyan volt, mint egy ember.” olvassuk a Filippi levél II. fej.ben. S ha
valóságos ember volt, akkor ő is elfáradhatott a nehéz
szolgálatában. E perikópa végén pedig arról szól a
tanítványainak, hogy „Menjünk el máshová, hogy OTT IS HIRDESSEM AZ EVANGÉLIUMOT, HISZEN EZÉRT
JÖTTEM.” Íme, tehát két megterhelő, az
Atyától rábízott feladat közé eső időpontban irányítom én most a reflektoromat, a mi
Urunkra. 1./ Simon, és András háza, és 2./
„Galilea egész területe”
közti éles metszőpontra. Arra az elhagyatott helyre…
Arra a helyre kedves
barátom, amelyet nélkülözünk ebben a száguldó, zakatoló
világunkban, ebben a XXI. században.
Ezért olyan vérszegény a
hitéletünk, ezért rekednek meg
annyian a v. hagyma 2. rétegén, s ezért van annyi szentbeszéd igehirdetés helyett, ezért esnek be az utolsó pillanatban a hívek
a templomba, és távoznak a záró ének
előtt… Nem ismerik azt az elhagyatott helyet. „Ökröt vettem,” épp házasulok, épp várnak a barátaim, takarítanom,
főznöm, mosnom kell. A mókuskerék pedig pörög-pörög,
minden fontosabb annál az EGYETLEN FONTOSNÁL, melyre Jézus mutatott rá
ott, Lázár házában, a zsörtölődő Mártának.
Isten a csendben tud, és akar
szólni hozzánk, ezt már Illésnek is bizonyította a Hóreben. A végtelen mélységek és magasságok (altitudó) csakis a „belső szobában” nyílnak meg számunkra! A Szentírást nem lehet háttér-zajban, s nem
lehet az óránkra lesve olvasni, és az Úrral nem lehet beszélgetni úgy, hogy
közben a „mit is kell még ma elintéznem?”
zakatolása motoszkál a
fejünkben. Kétféle csend létezik; a belső, és a külső. Az utóbbit aránylag könnyű biztosítani,
hacsak valaki nem a Körúton, vagy a Rákóczi-úton lakik…
A belső csend bizony erőfeszítést, és lemondást követel. Mi az értékrendünk? Állandóan azsúrban akarunk lenni; tájékozódni
a legfrissebb napi hírek, a zavaros
politikai történések, csörteváltások világával,
állandóan valamilyen külső
programot akarunk szervezni, nem tudva, hogy mindezekkel a saját ürességünk, és
a végső kérdésekre adandó válaszunk elöl
menekülünk. Otthon lenni= az unalommal? A
belső szoba elhagyatott
hely? Persze; akkor igen, ha valóban
egyedül vagyunk benne, s bedugjuk a fülünket, nehogy meghalljuk az
ajtónk előtt halkan várakozó Jézus kopogtatását. Őt, aki szeretné elmondani neked, hogy tervei
vannak az életeddel, ezzel, és az örökké tartóval. A „Jó
hírt” akarná közölni veled, nem csak a fülednek hallhatóan, hanem a szívedbe
írva. Az apostoli kort követő
III. századtól kezdve, a mai napig,
százezrek kaptak/kapnak meghívást az „elhagyatott helyre,” hogy mindent, önmagukat is hátrébb téve, az
„egyetlen szükséges” szent
megszállottjaiként, csakis Őt hallgathassák, Vele éljenek áldott közösségben,
és így váljanak világító jellé, őrtoronnyá, ennek a
kaotikus, szellemi zűrzavarban vergődő
világ számára. S abban is követik a Mestert, hogy miután a csendjükben feltöltekeztek, kimennek
abból a belső szobából az emberek közé, hirdetik az Igét, (!!!) tanítanak iskolákban, egyetemeken, szolgálnak kórházakban, börtönökben, családokat,
magányosokat látogatnak, vagyis;
Krisztust viszik, hirdetik,
jelenítik meg ezerfelé.
Számomra ez a részlet vált
személyes üzenetté, ez ragadott meg, de nagyon!
Kívánom, hogy téged is érintsen
meg, és váljék a te számodra is vonzóvá a csend. Igen, mert ott vár téged az
örök élet Ura.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése