Csatószegi Viktor
Mottó: „Lehajlott óriási koronája, kereszt-sorsának megadta
magát.” (Reményik Sándor verséből.)
A SZENVEDÉS TITKÁRÓL.
Jézus így szólt tanítványaihoz: „Aki követni akar, tagadja
meg magát, vegye fel keresztjét, és kövessen.” (Mt. 16.)
„Aki követni akar, tagadja meg magát, vegye fel keresztjét
mindennap és úgy kövessen. 27Aki nem veszi fel keresztjét és nem követ, nem lehet
a tanítványom. (Lukács 9.)
Ne beszéljünk mellé barátom, mindenki fél a szenvedéstől! Amikor Jézus arról beszélt, hogy a főpapok és
írástudók kezébe adatik, és megölik, „
Péter félrevonta őt, és óva intette: Isten ments, Uram! Ez nem történhet veled!” Később, Péter és a másik két tanítvány, még a
virrasztással járó kis szenvedést sem bírta, elaludtak, miközben
Mesterük vérrel verítékezett a Getszemáni kertben. Péter ugyanilyen maradt a főpap udvarában is, letagadta egy kis
szolgáló lány előtt, hogy ismeri Jézust, azt, hogy neki bármilyen köze lenne
hozzá. Féltette az életét abban a veszedelmes légkörben. De a többiek sem
voltak ám különbek! A Golgota napján mind szét futott, az egyetlen Szt. János
kivételével… Ennyit a Bibliából. De van
egy megrázóan szép könyv is, H. Sienkiewicz XIX. sz .i
Nobel díjas író regénye: a „ Quo vadis” = Hová mégy? Péter menekül Rómából a halál, a szenvedés
elől. Már a Via Appián jár, tán tervezgeti magában a további életét, amikor
Jézus megjelenik előtte, ránéz, /ismerjük
ezt a tekintetet…/ és felteszi neki a címbeli kérdést. Ekkor Péter
visszafordul. Kereszt sorsának megadta
magát. Tudjuk, hogy János kivételével mindegyik apostol vértanú lett
Krisztusért, az Evangéliumért.
…..és 2000 év óta, ezen az értünk
megölt áldozati Bárányon, mint
szegletkövön, és az apostolokon, mint beton oszlopokon áll az Egyház,
rendíthetetlenül!
SZENVEDÉS-MAGBÓL SARJADT, ÉS SZÁZSZOROS TERMÉST HOZ.
Nagy titok ez, semmilyen emberi bölcsesség, logika nem képes
megérteni, különösen nem képes önként felvállalni. Barátom; EHHEZ PÜNKÖSD KELL!!!
Ha valakit -
minden érdeme nélkül - kiválaszt Jézus arra, hogy tanítványává
tegye, arra, hogy megadja neki a hit
kegyelmét, hogy újjászülessen vízből, és
Szentlélekből, akkor egészen biztos, hogy bevonja őt a kereszt titkába, abba a
megtapasztalásba, amely totálisan
ellentétes ennek a világnak mentalitásával. Ennek elfogadása ellen minden
idegszálunk, minden sejtünk tiltakozik, berzenkedik, és ezt én természetesnek
tartom; emberből vagyunk…
Mégis vallom; ha lábunk már a Via Appián jár, s ha álmodozunk is egy nyugodt,
zavartalan életről, a gondjainktól való, a sűrűn gonoszkodó emberektől való megszabadulástól, ne rohangáljunk
fűhöz-fához, mert minden teremtmény olyan gyenge, annyira szélkakas, hogy a tőlük
várt megoldás: homokra építés. Döntenünk kell! Jézus sorsában részesedve,
önmagunkat kiüresítve, lakói akarunk-e lenni
a v. hagyma 3. rétegének, kimondjuk-e őszinte szívvel; „Legyen
meg a TE akaratod,” vagy pedig lefekszünk aludni a Getszemáni
kert puha füvére, és a fiatal Jánossal együtt, köpenyünket is elveszítve,
észvesztve menekülünk a szenvedéseink elől? Tapasztalat: ha rajtad van a
pecsét, hiába iszkolsz lóhalálában, Jézus akkor is szembe jön…
Tudom, tudom, nehéz ezt megérteni, bevallom; én sem értem egészen… Nehéz az
ösztöke ellen rugdalózni. Megsúgom most neked, mi kell a megértéshez, és az
elfogadáshoz:
ÚJ PÜNKÖSD
KELL!
Reményik Sándor Lélek-orkánja, amely leszaggatja rólad a levél díszeket, belülről szétszaggatja az
ó-emberedet, ezt követően pedig öröklakást készít a benned szállást kérő
Jézus Krisztusnak.
Vegyünk példát arról a libanoni cédrusról, és meghajtva az amúgy is múlandó koronánkat, adjuk meg
magunkat a kereszt-sorsunknak. Igen;
mert emögött az Atya HAZAVÁRÓ, VÉGTELEN SZERETETE ÁLL.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése