EMBERNEK EZ LEHETETLEN.
„Amikor útnak indult, odasietett hozzá
valaki, térdre borult előtte, és úgy kérdezte: „Jó Mester! Mit tegyek, hogy elnyerjem az örök
életet?” 21Jézus ránézett
és megkedvelte. „Valami hiányzik még belőled" mondta neki. Menj, add el,
amid van, oszd szét a szegények közt, és így kincsed lesz az égben, aztán gyere
és kövess engem!
A tanítványok szerfölött csodálkoztak, és egymás közt
kérdezgették: „Hát akkor ki üdvözülhet?” Jézus rájuk nézett, és folytatta: „Embernek ez
lehetetlen, de az Istennek nem. Mert az Istennek minden lehetséges.”
Ehhez még egy mondatot írok ide, a
Bölcsesség Könyvéből: „Könyörögtem,
és megkaptam, esdekeltem, és leszállt rám a bölcsesség lelke.”
Valaki Jézushoz sietett, és térdre borulva tette fel az emberi élet EGYETLEN LÉNYEGES KÉRDÉSÉT. Ha ezt a kérdést ebben a
testhelyzetben teszi fel az ember, akkor arra gondolok, hogy a szívét,
és az agyát elemi erővel feszíti ez a probléma, és könyörögve kéri rá a
hiteles, a biztos választ. Tudta ez a „valaki,” hogy
ezt a biztos választ teremtménytől
nem, csakis a Messiástól lehet megkapnia. Ezt támasztja alá a Bölcsesség Könyvének mondata is. Mibennünk
lehet okosság, műveltség, született intelligencia, de a BÖLCSESSÉGET CSAKIS AZ ISTENTŐL KAPHATJUK MEG, EZÉRT LEHET, SŐT; KELL IS KÖNYÖRÖGNÜNK. (Térdre borulva…)
Kezdettől fogva kódolva van az ember annak keresésére, hogy
mi az életének értelme, és végső célja. Ezt bizonyítja az egyetemes
vallástörténet, s benne az ó, és újszövetség. Az is biztos, hogy erre csakis a
végtelen tudású Isten adhat választ, minden más; hamis káprázat, ennek a jánosi
értelemben vett világnak a megtévesztő válasza.
A feltett kérdés után egy párbeszéd következik Jézus, és a „valaki” között.
Az Úr felsorol néhány tételt a parancsolatokból, amelyeket be kell
tartani, és az illető kijelenti, hogy mindezeket betartotta ifjúkora óta.
Érdekes; ezt követően mégsem veregeti meg a vállát, s nem mondja neki,
hogy „remek ember vagy, eljutottál a
csúcsra, máris befogadlak a tanítványaim közé, gyere, menjünk együtt tovább!”
Bizony, nem ezt mondja, hanem így válaszol: „VALAMI MÉG HIÁNYZIK BELŐLED.”
Hm. Ő mindent - érted? MINDEN PARANCSOLATOT! - betartott, és ennek ellenére hiánylénynek minősítette Jézus…
No, ekkor, ebben a jelenetben nyilvánítja ki a
Logosz azt a hatalmas különbséget, amely
elválasztja, megkülönbözteti a két szövetséget. Azt, amely addig tartott,
ameddig Őt közénk nem küldte az Atya, és azt, amely Ővele kezdődött, és örökké
fog tartani. Addig a parancsolatokon volt a fő hangsúly, de ettől kezdve
- megtartva azok érvényességét!!! -
valami egészen mást állít Jézus Krisztus a centrumba. Mi az
a „más?” Barátom,
ez:
ADD EL, AMID VAN!
Vedd tudomásul
te „valaki,” /vagyis: minden kiválasztott,/ hogy neked
csakis használatra kölcsönzött tárgyaid,
és átmeneti időre szóló emberi kapcsolataid lehetnek! Ha Jézus rád tekint, megkedvel, és elhív, akkor egyúttal
lepecsétel, s lefoglal teljesen
önmagának. Vagy „Totus tuus,” vagy a
semmi,=ez a világ… Nincs langymeleg
középút, igaz; létezik a virtuális hagyma
első két rétege, de ezek egyike sem válasz erre a kérdésre; „…..hogy elnyerjem az örök életet?”
Igen; MINDENT el kell adnod, de ha ezt nem teszed meg, akkor
sem marad meg neked, merthogy egyetlen koporsón sincs csomagtartó, kedves
barátom! De ha „eladod,”
vagyis igazán csak átmeneti használatra kapott holmiknak tekintesz mindent,
tehát nem tapadsz hozzájuk lelkileg, ez még MINDIG KEVÉS!
Hogy-hogy Uram? Hiszen te csak
annyit mondtál, hogy adjam el minden vagyonomat, és osszam szét a szegények
között. Nem figyeltél rám egészen fiam! Nem hallottad e szavaimat; „…aztán gyere, és KÖVESS ENGEM?” Tudom, eljutott hozzád a hírem, és több
tanításom, és válaszaim mások felé, így ez is: „Senki két úrnak nem
szolgálhat.” Te nem lehetsz az a másik
úr. Tudd meg tehát; nem csak a tárgyaidat, emberekhez való szoros kötődéseidet
kell „eladnod,” hanem bizony
ÖNMAGADAT is… ÉN, AZ ÚR,
EGÉSZEN A TELJES VALÓDAT AKAROM!
Ez roppant nehéz
dolog Uram! Hogyan kívánhatsz te ilyesmit, hiszen ez képtelenség! Méghogy ne legyen semmi jogos, saját tulajdonom, és ne
lehessen saját, önálló akaratom, önrendelkezési jogom, és neked még ez sem
elég, ADJAM ÁT NEKED A TELJES, SZUVERÉN ÖNMAGAMAT??? Ha ez kell a végső cél
eléréséhez, az üdvösséghez=teljességhez,
akkor sem vagyok erre képes!
Igazad van fiam! „Embernek
ez lehetetlen, de az Istennek nem. Istennek MINDEN lehetséges!”
Itt lép be a
Bölcsesség Könyvének üzenete: „Könyörögtem, és megkaptam, esdekeltem, és leszállt rám a
bölcsesség lelke.”
Még ma, még ezen a gyönyörű, nyárias vasárnapon kérd el ezt a bölcsesség Lelkét=a Szentlelket, hogy megszabadítson
a sok kolonchoz való ragaszkodástól, és a régi, romlott ó-emberedtől való
megmenekülést adja meg számodra. Mert nem a törvények strigulázásán múlik a te
örök életed, hanem a mindent átadó, totális
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése